piatok 4. decembra 2009

Ranný článok po 64 dňoch

Po dlhšej, dvoj mesačnej odmlke dávam o sebe a o všetkom naokolo opať na známosť že žijem. Posledné ob dobie to vyzeralo len na prežívanie, bolo toho naozaj veľa, nestíhal som ani spať a nie to ešte písať články. Moj plán na začiatku tohto roka vyzeral tak, že napíšem 69 článkov:P to sa ale asi nepodarí, keďže potrebujem ešte 19. Ale čo nebolo, može byť.

Za tie dni, týždne, čo som nepísal som sa ocitol v Banskej Bystrici, perfektne som si pocestoval a prišiel som na to, že dnes sa nedá spoľahnúť už ani na medzimestkých prepravcoch, ktorý raz idú, potom nie. Pri voľbách som vo volebnej komisii pozoroval, ako sa pomaly a isto naša republika farbí do červena. Ako sa odkaz revolúcie, ktorá tu bola pred 20 rokmi dostáva do zabudnutia a k moci sa dostávajú tí, ktorí by tu už naozaj nemali čo hľadať. Sledoval som ako to vyzerá s pozemkovým fondom, tešil som sa s vedcami z CERNu keď spustili urýchľovač. Hádal som sa s frajerkou tak, ako ešte nikdy. Neuveriteľne som sa opil. Prišiel som o kamaráta. Namontoval som si rebrinu. Kúpil som si mikinu a nohavice. Rozmýšľam čo na vianoce. Po troch rokoch som sa stretol s bývalou. Bol som na neuveriteľnom koncerte Alica Coopra. Udobril som sa s frajerkou. Rozmýšľam, čo kúpim na Vianoce. Som hrdý na Trnku a Kodoňa za ich poslednú časť ich relácie. Analyzujem si život a dávam si veci dokopy. Naučil som sa azbuku. Veľa som sa učil.

To je to, čomu som sa posledných 64 dní venoval. Prišiel som na to, že už od čias Daidala a Ikara, Da Vinciho, alebo bratov Wrightovcov majú ľudia jeden cieľ. Lietať. Nemyslím to len tak, že sadnú do lietadla a idú na druhý koniec sveta. Ale na to, že chcú mať super život, chcú ho prežiť šťastne a naplno. Nie vždy sa to ale podarí. Vtedy človek padá, ale stále chce lietať. Je super, keď má práve vtedy okolo seba ľudí, ktorý ho postavia a povzbudia ho v tom, aby ďalej skúšal lietať. Ja takých ľudí okolo seba mám a som za to veľmi vďačný. Veď, čo by to bol za život, keby sme sa cez neho plazili po zemi ako mravce a vobec si ho nevychutnali?

Život nie je o počte nadýchnutí, ale o počte chvíl, ktoré Vám dych berú.

14 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Ahoj,to co si teraz tu napisal ma dost prekvapilo.Uz dost dlho citam tvoj blog a toto si tu asi este nemal.Po prve to tvoje zhrnutie niekolkych dni do jendeho odseku.Ale asi najviacto ako si napisal o lietani.Mas pravdu,len tazke je najst niekoho s kym chces lietat alebo skor s kym dokazes naplno lietat.Napriklad lietam ale niekedy mam pocit ze prinizko, jednoducho ze da sa este vyssie vyletiet.
A mame nieco spolocne, tiez som mala s frajerom teraz take obdobie.Ze sme sa tak dost pohadali.Asi nieco zle lieta vo vzduchu ako ta chripka.:-)

Matus Bily povedal(a)...

1. velmi pekne dakujem:) uz davnejsie som si hovoril, ze komentovat dianie vo svete nie je az take narocne, ale ze napisat nieco o sebe, zo seba da zabrat a chcel som napisat nieco take:)
2. Myslim, ze uz len samotny fatk ze lietas a nie si odparkovana v hangari je fajn:) lebo to ti uz staci len zmenit smer letu a ist vyssie. Nemusis vzlietnut - to je druhy najrizikovejsi manever:)
3. s tym frajerom je to OK, poznam to aj ked s frajerkou:) a viacero ludi mi hovorilo, ze su momentalne nejaky rozhadany, tak asi mas pravdu:)
4. preco si anonymna? Kto si?

Anonymný povedal(a)...

Mne sa paci ked ludia pisu aj o sukromi. Jednoducho aj to sa ich tyka.A pisanie blogu by malo byt osobne lebo pises predsa o svojom zivote. A nezijes veci len formalne ale zijes srdcom. Prezivas ich. A tu pises naozaj pekne veci, naozaj pises to co ta zaujima. No povedzme si na rovinu, vacsina su take formalnejsie. Nechcem tym povedat, ze nie su dobre, to urcite nie. Len z tohto tu textu som akoekeby aj citila teba, tvoje vnutro a ze to co si pisal si naozaj aj prezival. Ak ma chapes:)
Rada lietam, len bojim sa ze spadnem. Lebo aj taka je tu moznost, pad. Pad a pokazenie mojho lietadla, ktore mozno nikto neopravi. Ale asi vacsinu veci robis s istym rizikom. Takze ty lietas vysoko? Nebojis sa padu?
No, s priatelom je to uz lepsie. Pomaly ale isto, je to lepsie. Uz sme spolu skoro 2 roky, takze mame nieco zazite. Len naozaj pridu pady lietadla. A uz len zalezi od padu a od toho kolko vynalozis sil na technikov , ktori su schopni ho opravit. A ja davam do toho vztahu najviac ako sa da. Najviac technikov a k tomu najspickovejsich aky existuju:)
A som anonymna pretoze nepokladam za dolezite aby si vedel kto som. Nepoznam ta. No rada citam tvoj blog. To staci:)

Matus Bily povedal(a)...

Takze, draha anonymka:) ano, toto je myslim ze asi moj 8 takyto clanok, kde som pisal o sebe a tak...:) a dakujem, ze mi tak o tom pises, lebo ako vidis, nemam tu boh vie holko komentov a velmi ma tesi, ze tu tak pises, lebo ma to posuva dalej:)viem, ze to znie formalne, ale dufam, ze chapes, ze to tak nie je...
Zistujem, ze okrem toho, ze sme mali/mame urcite problemy s partnermi, tak ze mame toho spolocneho viac ako si mozno myslime:)
A neviem ci lietam vysoko, niekedy mam pocit, ze lietadlo mam havarovane na dne Marianskej priekopy:P a vynakladat vsetok material na technikov je dost dobre riesenie:) poistujes sa tak:) a ked chces lietat vysoko, tak je tam to riziko, ze potom aj kvalitne spadnes. Otazka je ta, ci si ochotna to riziko podstupit a ci mas dost prostriedkov a sil na opravu:) a ak ano, tak to treba urcite vyskusat podla mna. Briti tvrdia, ze ked ti je sudena sibenica, nikdy sa neutopis a myslim, ze to ma nieco do seba:)
A fakt sa nepozname? Musis byt velmi zaujimava bytost...

Anonymný povedal(a)...

Tak to som rada ze ta to posuva dalej aj ked neviem ako:).Len reagujem na tvoj clanok.A viem ze nie su to nejake formalne clanky, len v tomto tu som citila akokeby taku stavu.Bolo to jednodcuhe ale vystizne. Asi ma nerozumies:) Naozaj mas vsetky texty pekne pisane, takym svojim stylom. Aj ked ta nepoznam a znie to tak akokeby som ta poznala ale na vsetkych textov je vidiet ze to pises ty. Lebo kazdy ma svoj styl pisania, podla mna.
No mali sme problemy s priatelmi ale myslim ze nemame toho viac spolocneho. A este aj ze mame svoje polky , ktore naozaj milujeme. NO apson ja svoju neviem ako ty. A to je vsetko podla mna co mame spolocne.:)
Az take mas pocity ze je tak hlboko havarovane tvoje lietadlo? No mozno keby moje az tam spadlo tak neviem neviem ci by som vobec ho vytiahla odtialto. Ja nepadam tak casto. Vacsinu svojmu priatelovi poziciavam svojich opravarov lebo on casto pada a niekedy nestaci len ta tvoja pomoc, ale pomoc druhych.
A naozaj sa nepozname. To by som si pamatala. A nie som zaujiamava bytost. Som obycajna holka, ktora zije nadherny zivot. A zaujimalo by ma preco si myslis ze som zaujimava bytost? Ako napriklad jednorozce boli zaujimave bytosti. Len skoda ze neexistovali:)

Matus Bily povedal(a)...

A toto mi povedalo uz viacero ludi, ze v tych clankoch vidno moj styl:) a to je super, lebo som netusil, ze najaky styl vobec mam, aj ked kazdy ma asi svoj styl:) Teraz momentalne nie som na dne marianskej priekopy, myslim, ze som na runway a pomaly cakam na povolenie vzlietnut:) A hej, svoju polku mam neuveritelne rad, velmi ju lubim... aj ked ma dokaze pravidelne nenormalne vytocit, ale viem, ze to je v ramci bud fit programu:D podla toho, ako pises vsimam ze si zaujimava, podla toho co si vsimas, ako reagujes, ako uvazujes:) z toho ako clovek pise sa da o nom neuveritelne vela vycitat... a preto mam taky pocit, ze som niekedy nieco tvoje cital... alebo ze som cital nieco od niekoho, kto ti je velmi podobny...

Anonymný povedal(a)...

A preco stale cakas na povolenie? Ved vzlietni.:) Dnes to nevyzera na burku a ani ze by malo prsat.
A aj moj je taky. Ale ja som si uz zykla. Jednoducho, ked viem ze ma ide vytocit alebo ze ma to hneva tak to musim najprv predychat alebo zacat intenzivnejsie fajcit ako doteraz, co viem ze nie je nejlepsi sposob, ale ked mi pomaha:) Ale ked s tym clovekom pocitas dalej tak si schopny vsetkeho koli nemu. Ja dufam ze tak o dva roky sa aj vezmeme. Zasnuby by uz mohli byt coskoro:)
A nemohol si citat nieco odomna to ucite pretoze nemam blog. Aj ked pravdupovediac aj by som zacala pisat, len sa bojim ze nebudem mat o com. Vies ako uz aj ked si ho zalozim a teraz co napisat.
A dufam ze nikto mi nie je podobny. Prepac ale, podla mna kazdy je jedinecny . A nikto na svete nema dvojnika, a mozno je niekto kto obcas pise alebo rozpravam ako ja. Ale ja som len ja:)Ako si ty len ty. A nepoznas ma podla mna az tolko ze by si mohol povedat ze mi je niekto podobny. Da sa vela vycitat to je jasne z pisania ale z oci sa da este viac:)

Matus Bily povedal(a)...

vzlietnut mozem, ked budem mat za sebou skusky, alebo aspon zapocty, co bude do dvoch tyzdnov...:) ale pripravene je vsetko, lietadlo je OK, natankovane...:)
ja so svojou este nie som tak daleko, ze zasnuby, ale mozno to tam speje... aj ona ma vie vytocit do zelena, potom aj ja fajcim a potom je nervna ona lebo fajcim:D
a jasne ze uznavam jedinecnost kazdeho cloveka, tak to ma byt:)
a ano, z oci vies vycitat velmi vela....:) len ked netusim kto si, tak netusim, ake mas oci:) ty vies kto som a vies sa v poho dostat k mnohym mojim fotkam na webe, takze moje oci mozes vidiet:) aj ked nazivo to je lepsie ako cez fotku, to mi musis uznat za pravdu:)

Anonymný povedal(a)...

No to hej skusky a zapocty. To najhorise pocas skoly:)
Ale to je dobre ze lietadlo mas aspon pripravene, natankovane. Takze si nedavno spadol, havaroval? Lebo tak to pises akokeby si nedavno spadol a sa este len pripravujes na let. Ja lietam aj pocas skoly:) A mne najviac let pomaha zvladnut skuskove obdobie.
A to uz ty musis vediet ci tak speje vas vztah . Ja som tiez nevedela hned po mesiaci ale po roku som vedela ze on je ten pravy a ze s nim chcem stravit cely zvysok svojho zivota. Kazdy vecer zaspavat a kazde rano pri nom vstavat:) A kolko ste uz spolu vy? Clovek podla mna aj po roku vie povedat ze ano on/ona je ten/tá práva. Vies ide o to ako si to s nou predstavujes. Ja som si nikdy svojho priatela predtym , byvalych, nepredstavovala vedla seba aj pred oltarom a jeho si viem tam zivo predstavit. Jednoducho si ho viem predstavit vsade kde je mozne. Lebo je to taky presne typ pre mna:) Moj idealny chlapec. Co aj ty si urcite pre nu a ona pre teba:)
A neverim ze je nervna z toho ze fajcis. Ani moj nema rad ked ma vidi fajcit. Ale podla mna oni nas chapu len nam to nepovedia. Vies ako nevadi im to az tak lebo existuju ovela horsie vlastnosti ako je napriklad alkohol. A moj si uz aj zvykol a vie ze prestanem raz kedze chceme mat spolu aj deti.
Tak nevsimam si tvoje oci. Su len jedne oci pre mna, prepac:). A ako som povedala ze som normalna holka tak take mam aj oci, normalne. Len pre mojho su asi ine. A nemusis si ma predstavovat predsa. Az tak je to potrebne?

Matus Bily povedal(a)...

myslim, ze by si si mohla spravit svoj blog:) bloguje aj moja holka, aj ked ona len tak sporadicky a ma uzasne clanky, presne take o sebe, svojich pocitoch a myslienkach a je to krasne napisane. Myslim, ze by si nemala problem pisat:) naozaj... a hej, havaroval som pred nedavnom a preto s robia este posledne pripravy na let a teraz potrebujem vediet, ze pocas celej doby letu nebudu turbulencie ani nic...:)my sme spolu tak zlozitejsie vlastne rok a pol cca... ale boli sme dlho v odluceni, aj ked sme spolu travili cas, tak sme spolu nechodili, ale ja to beriem tak, ze sme boli viac spolu ako nie:) a stale neviem ci ona je ta prava, ale ked nad tym dnes rozmyslam, tak budem stastny muz ked to bude ona:)
a ja neviem, preco si ta predstavujem...:D ako, si pre mna tkaa neznama za compom... mas u mna dlhe hnede vlasy nic viac:P a neviem, ja sa rad bavim tak, ze viem ako ten clovek vyzera:)

Anonymný povedal(a)...

No mozno sa raz rozhodnem napisat nieco do vlastneho blogu. No tak to musi byt mila holka ked pise tak o sebe a svojich pocitoch. Neviem ci by som to tak dokazala napisat v kazdom texte.
Mal si tazku havariu? A myslis ze je uz pripravene na odlet? Mal si spickovych opravarov a stacili ti?
A co to je zlozitejsie? Aj my sme sa s Ivanom raz rozisli. A tak to ma byt podla mna v kazdom vztahu. Aby prisli na to cim je jeden bez druheho, cize nicim. A tiez sme sa dali do kopy po 2 mesiacoh. Nevydrzali sme to bez seba. A pocitame to ako ze sme spolu boli tak isto. Lebo lubili sme sa. A ani nedokazal si nikoho najst ako ani ja. Nedokazali sme bez seba zit. Lebo sa lubime a vzdy budeme. Takze je to normalne ze ste nechodili spolu ale ste boli sami a jeden bez druheho ste so nezvladli.:) Preto ste znova spolu.
Preco nevies ze ona je ta prava? Preco si potom s nou? To by si nemal. Ju tak tahat za nos ked si ju nepredstavujes v buducnosti. A to siaz dnes rozmyslal nad vami:) Ty musis vediet ako sa pri nej citis. A ako to bolo predtym. Ake vztahy si mal predtym a ci je to ine. Ja som tak na to prisla. Ja som pred nim mala kopu priatelov, priznam sa. Ivan nie, ale ja ano. Ale viem s istotou povedat ze len a len pri nom dokazem ako si to pisal lietat. Skutocne lietat. A len a len pri nom viem ze aj ked spadnem je schopny ma dvihnut a len pri nom dokazem lietat do konca zivota. Citis to aj ty tak?
A co ze som neznama. Vies mne by nevadilo keby som nevedela ako vyzeras. A trafil si sa inak, mam hnede dlhe vlasy a aj hnede oci. A nemyslim si ze ma niekedy aj vidiet, lebo urcite sa nikdy nestretneme...:)

Matus Bily povedal(a)...

Holka je teda mila neuveritelne:) A tak ako si sa ty rozisla s Ivom, tak tak som sa aj ja rozisiel so svojou... Bolo to na dlhsie ako na 2 mesiace, mal som medzitym vztah s jednou holkou, ale nebolo to ono, tak sme sa rozisli a potom som bol uz len s Ivkou... Mylsim, ze moj problem je v tom, ze si nedokazem pripustit, ze ju milujem, a ze pre mna je na svete uz len ona... Asi si nechavam otvorene zadne dvierka, lebo casto sa v zenskej spolocnosti citim lepsie ako v muzskej a mam zeny rad...:)
Je super, ked mas niekoho, pri kom mozes lietat a ze vies, ze len ON je ten jediny a pravy... To casom na to clovek pride. Ja som si to myslel kedysi, pred 4 rokmi, ked som chodil s jednou holkou, ktora chodi teraz s Ivanom. Pri nej som mal ten pocit, ze by to tak mohlo byt... ale zdanie niekedy klame. Vtedy som velmi padol, ale technikom sa podarilo zachranit leitadlo. Teraz si myslim, ze pri Ivke sa mi to nestane, je to zena do koca aj do voza, na pracku aj na linku, do lesa aj na luku:)

Anonymný povedal(a)...

Mal si vztah aj ked ste sa rozisli? No tak to neviem ci by som sa dala znova dokopy s Ivanom keby mi to spravil ale viem ze nespravil. Aj ked vy urcite mate iny vztah lebo kazdy je iny vztah. Ale kazdy je nadherny, ako aj vas urcite.
Nedokazes si pripustit, ze ju milujes? Ako, je to mozno problem a zvlast asi pre teba ked si taky. Ale ja som zase taka ku muzom. Aj mne sa s nimi dobre rozprava a rozumiem si s nimi ale zas zmenilo sa moje spravnie ku nim, odost, odkedy som zadana. Vies, uvedomila som si len jedno ze mam jeho a jednoducho mu asi ublizujem tym ked sa tak intenzivne rozpravam s inymi muzmi. Ako jasne pokecat to hej, to je normalne. A rada si s nimi pokecam. Len vsetko ma svoje hranice a aj viem ze som schopna urobit vsetko pre neho, len aby bol stastny. A to je dolezite si asi aj uvedomit ci si schopny pre nu urobit vsetko len aby bolo stastna:) A zas milovat budem len jedneho cloveka. Toho predosleho som lubila, to hej ale nemilovala. A k tym zadnym dvierkam, tak, ty vies co si prezil. Len ty vies aky mate vztah a coho je ona schopna ako tym myslim ze ci je shcopna ti tak ublizit. Ako sa sprava k tebe a tak. Ak mi rozumies:)
A verim ti ze si sa sklamal. Ako pravdupovediac fakt mame toho vela spolocneho:) Ja som bola tak isto na tom. Rozmyslali sme o detoch a ja som poznala jeho rodicov on mojich a vsetko bolo super a aj ja som si myslela ze on je ten pravy. Bola som sice mlada , on bol o trochu starsi ale vedeli sme ze sa chceme raz vziat. No nechal ma, skoncilo to. Velmi som trpela. Ale prisiel Ivan a tak neskutocne mi pomohol. Vobec by som nepovedala ze my dvja skoncime spolu . Sme,a sme neskutocne stastni. A citim ze on je ten. Preto nemam zadne dvierka. Nepotrebujem ich:) Ale to vies najlepsie ty sam vo svojom pripade, nie ja.
Ale paci sa mi to ako si ju opisal. No uz viem si ju ako tak predstavit:) Ked sa vie vzit na tolkych miestach. To vie malokto:)

Matus Bily povedal(a)...

K Ivke - viem, ze je to zena, ktora pre mna naozaj spravi vsetko a to iste urobim ja pre nu. Myslim, ze mi otvaras oci a ze sa mi urcite veci dostavaju zo srdca do hlavy:P Ja som ti od zaciatku tvrdil, ze spolu mame toho zrejme ovela viac spolocneho ako len to, ze sme mali roztrzky s priatelmi:) A k rozchodu a tomu, ze som mal inu... Existuje teoria, o ktorej som chcel pisat v zajtra alebo pozajtra, ale tebe ju tu napisem exkluzivne:) Ona hovori o tom, ze vo vakuu existuju urcite castice, ktore funguju velmi kratko, ale ich zrazkami sa vytvara urcita energia. Podla teorie inflacneho vesmiru, bola prava tato energia ta, ktora rozpinala vesmir od jeho vzniku a velkosti spendlikovej hlavicky do dnesnych nepredstavitelnych rozmerov. A to plati aj na vztahy. Po kazdom rozchode ostane urcite vakuum, v ktorom ako keby nic nebolo, ale ono to tak nie je. A to vakuum potrebuje len doveru v energeticke zdroje, ktore tam zdanlivo nie su. A myslim, ze mne a a ivke bolo jasne, ze medzi nami je nieco na subatomarnej urovni, co nas k sebe pritahovalo aj po rozchode... a teraz sme spolu a zistujem, ze teoria inflacneho vesmiru a subatomarnych castic zrazkami ktorych vznika energia prenesena do roviny vztahu ma nieco do seba a ze nas vztah sa rozpina a rastie podobne ako vesmir a teraz uz vieme, ze to nie je len na subatomarnej urovni, ale ze uz to je vacsie, ze sa vytvaraju hmloviny a prachove polia z ktorych sa stanu hviezdy, slnka, planety a vytvorime si tak nas vlastny vesmir... je to vlastne to, co si prezivala ty po tom, ako ste sa s ivom rozisli a potom dali opat dokopy, aj ked medzi nami bolo to puto asi silnejsie, kedze dokazalo rozdelit jeden vztah len preto, aby sa ten stary mohol dat opat dokopy... tazke nikdy netreba podcenovat nieco, pri com si myslis, ze je to take nepodstatne, ze ta to nemoze nijakym sposobom ohrozit, potesit, obmedzit, urobit stastnou, najstastnejsou:)