sobota 12. decembra 2009

Koncert Gregorians


Posledná bodka tohtoročného koncertovania bola naozaj výnimočná. S rodinkou, tetou Riou a Ivkou sme sa vybrali na Vianočný koncert Gregorians. Košice privítali gregoriánsky chorál zimou a mierným náznakom snehu.

Všetko sa to dialo v takmer vypredanej Steel Arene, na čo som sa veľmi tešil, pretože tá nepríjemná ozvena v Steel Arene počas koncertov bola práve na tomto koncerte viac ako žiadaná. Umocňovalo to u mňa atmosféru katedrály. Všetko sa to začalo diať o 1930, presnejšie o 1940. Prípustné 10 minútové zdržanie nebolo nič nepríjemné. Na začiatku ma prekvapili zvukom, čakal som, že to bude hlasnejšie, znelo mi to ako doma na veži. Po tretej, štvrtej pesničke sa zvuk upravil, alebo som si na to zvykol a už som si naplno užíval koncert. Výber piesní ma prekvapil, ale veľmi potešil. Povodne som totiž čakal, že budú hrať veľa chorálov. Hrali ale veľa, neuveriteľne veľa pesničiek, ktoré prerobili. With or without you, One od U2, Tears in Heaven od Claptona, Starway to Heaven od Zeppelinov, Baby join me od HIM, Fix you od Coldplay, mňa veľmi potešili vecičkou od Pink Floyd Wish you were here, zaznela aj nadherna zalezitost od GNR Sweet child´o mine, ale aj Angels od Robiho Williamsa.

Bol to v skutku vynimocny koncert, na ktory sa oplatilo ist. Efekty boli veľmi prijemne, zaujimave, dych vyrazajuce ale nevtierave. Muzikanti boli naozaj kvalitny, traja nemcuri, jeden na gitare, dalsi bicie a perkusie a treti klavesy. Všetci boli famozny, gitarista vedel kedy hrať jemne, kedy má pritvrdiť, kedy to má znieť rokovo a kedy melancholicky. Bubeník si vo viacerých veciach dával na perksiách nádherné etno rytmy, ktoré mi naozaj vyrážali dych a klávesák hral viac krát nádherné jazzové vychytávky. Fakt boli machri.

Celkový dojem z koncertu je vynikajúci, myslím, že všetko klapalo tak ako malo, bol to naozaj nádherný predvianočný zážitok.


Žiadne komentáre: