nedeľa 22. marca 2009

Volebná sumarizácia

Je 11:11. Niekto na mňa myslí. Aspoň tak sa to hovorí, keď sú na digitálkach 4 rovnaké čísla. Ja však myslím len na tento článok, posteľ a bicykel. Takmer celú noc som poctivo sledoval všetko, čo sa dialo ohľadom prezidenstkých volieb. Popri tom som stihol byť na oslave u nás, v Barci. Bolo tam super, perfektne sme sa bavili, otvorili sme grilovaciu sezónu, vypili nejaké to pivko a zahrali si poker. Nebola tam však telka a tak som o jedenástej utekal domov, aby som mal čo najčerstvejšie informácie.

Volebný deň prebiehal vcelku pokojne. Ľudia si pomaly chodili voliť. Jediný problém nastal v Tučianskych Tepliciach, kde nešťastne zahynul člen okrskovej komisie Milan Hodža. Ten po otvorení volebnej miestnosti povedal spolučlenom zopár vtipov a potom spadol zo stoličky. Privolaní záchranári konštatovali exitus po cca 30 minútovom oživovaní.73 ročný Hodža dostal infarkt a už sa mu nedalo pomôcť.

Výsledky volieb, ktoré sa začali objavovať niečo po 22:30 boli od začiatku zhodné s prieskumom verejnej mienky. Jeden líder, potom n euveriteľne silný kandidát, dvaja čo majú šancu jedine po smrti jedného z prvých dvoch a potom uz len zvyšok, kde si každý človek kladie otázku, prečo vlastne kandidujú. Všetko teda ukazovalo veľmi jasne na Ivana Gašparoviča a Ivetu Radičovú. Aj sa to tak skončilo, Gašparovič to samozrejme vyhral. Nemal však viac, ako 50% a teda je jasné, že sa nestane druhým prezidentom zvoleným v prvom kole. To hralo veľmi do karát Ivete Radičovej a jej prívržencom. Pretože stále mala šancu bojovať o druhé kolo. To sa jej aj podarilo vybojovať a tak sa so stratou takmer 9% pokúsi v druhom kole zabojovať o post prezidenta SR.

Žiadne komentáre: