sobota 7. marca 2009

Scorpions: The Humanity Hour 1


Hunanity Hour 1 od Škorpiónov je v poradí 21. album tejto Nemeckej hardrockovej legendy. Vydali ho v období, keď oslavovali 35 rokov svojej činnosti. Na svojom konte za ten čas majú davaciatku albumov, stovky ocenení, tisíce koncertov a státisíce fanúšikov po celom svete. Teraz sa títo nestarnúci páni vydávajú na svetové turné s týmto albumom. Ja ho už mám veľmi kvalitne napočúvaný a preto Vám ponúkam jeho recenziu.

Album má v preklade názov Ľudskosť hodina prvá. Celý album je koncipovaný ako jedno veľké posolstvo. Prvá skladba Hour 1 je asi to najtvršie, čo som od nich počul. Je to úžasná, dynamická skladba, ktorá len málo pripomína ich predošlú baladickú tvorbu. Ďalších desať piesní je Scorpions klasika. Je to gitarové, rýchle, pomalé. Má to celé myšlienku, hlavu a pätu. Všetko do seba zapadá, ako kúsky puzzle. Poslednou skladbou je Humanity. Tá ma zobrala odkedy som ju prvý krát počul. Pre mňa je táto vecička najlepšou piesňou Scorpions. Má krásnu myšlienku, úžasne silný text a je spravená naozaj veľkolepo. Keď ju počujete, jednoznačne viete, že to je Scorpions. Sú síce iní ako pri starších veciach, ale rozhodne to nie je na škodu. Gitary sú plné a zvučné. Jednotlivé pasáže na seba navezujú a vytvárajú tak dynamiku a spád celej piesne. Slohy sú baladické a sólo je čisto Scorpions. Refrén je zrýchlený a naozaj rockový. Horkýže slíže by povedali, že to je silný refrén a v tomto s nimi môžem len súhlasiť.

Keď som si tento album sťahoval, mal som isté pochybnosti. Hlavne po tom, ako som počul posledný album U2. Čakal som, že aj Scorpions bude tak trošku experimentovať. Oni sa namiesto toho držia svojej línie, hrajú to, čo vedia a hrajú to na jedničku. Zisťujem, že nemci sú ako víno. Čím starší, tým lepší a o hudbe Scorpions to platí dvojnásobne. Po Rock you like a huricane som už od nich nečakal nič extra a dopredu som ich poslal do hudobného dôchodku, rovno medzi svetovú elitu vyslúžilych hudobníkov. Teraz som rád, že som sa mýlil. Tento album naozaj stojí sa vypočutie. A len tak, mimochodom, 23.4 majú v Košiciach koncert. Tak pozívam všetkých fanúšikov. V sektore na státie ma určite uvidíte a budem rád, keď sa tam stretneme:)

Žiadne komentáre: