piatok 13. marca 2009

O voľbách, Ficovej hlúposti, hackeroch a Shootyho genialite



Už len 7 dní nás delí od ďalších prezidentských volieb. Počas poslených dní sa stalo zopár silných vecí, ktoré môžu veľmi zmeniť výsledky prezidentskej kampane.

Všetko sa to začalo útokmi hackerov na stránky prezidentských kandidátov. Narušené boli takmer všetky stránky. Jediná, ktorá narušená nebola, ani nemohla byt hacknutá, pretože kandidát Sidor žiadnu stránku ani nemá. Súčasný prezident Ivan Gašparovič skončil asi najhoršie, keď mu na stránku napísali slová: "Toto všetko mi do hlavy natlačil ujo Fico, ale nemám to nikomu hovoriť. Popravde, ja mu moc neverím, že to robí pre moje dobro. Ale zase s prezidentským platom som celkom spokojný a preto som si povedal, prečo by som sa mu nepodvolil. Na dôchodok sa mi ešte ísť nechce." Asi málo kto z pochybuje o pravdivosti týchto slov, nech ich písal ktokoľvek.

Po útokoch sa začala pretriasať téma Shootyho, karikaturistu pre denník SME. Na jeho stránke, sa objavila aplikácia, ktorú som použil aj ja. Dá sa na nej meniť nadpis na predvolebnom bilboarde Ivana Gašparoviča.

Do kariet hrajú aj rôzne antikampane. Tá najnavštevovanejšia, je výplodom ODMka, ktorý už majú za sebou zopár naozaj kvalitných predvolebných antikampaní. Za zmienku stojí aspoň antifico.sk. Teraz reagujú na Ivana Gašparoviča. Na tejto stránke si môžete vytvoriť pozadie pre Váš počítač, kde je prezidet na štyroch a môžete ho obklopiť predmetmi, ktoré ho charakterizujú a ktorým sa počas svojho prezidentovania asi aj najviac venoval. Menovite je to športové auto, fujara, detvianský klobúk a kosák a kladivo. Tomu poslednému sa už dlhší čas nevenuje, ale napovedá to veľa o jeho minulosti.

V stredu uviedol denník SME rozhovor so šéfom kampane Ivety Radičovej, Jánom Fullem (na u má byť dvojbodka, ale neviem ju nikde na klávesnici nájsť), ktorý sa vyjadril, že to môže byť prvá špinavá kampaň. Dnes som sa ním mal tú česť rozprávať a svoje tvrdenie zo stredy potvrdil. Dokonca povedal, že to môže byť ešte horšie, ako si to predstavoval. Asi ani netušil, aký má kvalitný odhad. Práve vo chvíľach, keď sme sa bavili o možnej miere špinavosti celej kampane Róbert Fico túto kampaň pošpinil spôsobu jemu vlastným.

Róbert Fico dnes (piatok) zvolal mimoriadnu tlačovú besedu, alebo ak chcete, konferenciu. Rozprával na nej nervózne a zaujato. Zaujato voči médiám, voči Shootymu a voči Ivete Radičovej. Najprv si ale rozoberme, prečo to celé spravil a potom sa pozrieme na to, čo vlastne spravil.

Fico spravil jednu veľkú hlúposť keď sa nechal pretŕčať na bilboardoch spolu s Gašparovičom. Pretože tak otvorene prejavil sympatie jednému kandidátovi. Človek by čakal, že v demokracii, o ktorej Fico tak často hovorí a v ktorej sa zrejme dokonale vyzná by mal byt premiér vo voľbe prezidenta aspoň trošku nadstrannícky. Ale to sa mu nejako nepodarilo. Ale teraz cíti, že má problém. Celou váhou svojej osoby (nedokázal som napísať osobnosti) sa postavil za Ivana Gašparoviča. A pre Fica by bolo najhoršie to, že by Gašparovič tieto voľby nevyhral. Pretože ak Gašparovič vyhrá, bude Ficovi zaviazaný pri ďalších voľbách, tentoraz parlamentných. A tak sa Fico snaží všetkými spôsobmi zdiskreditovať iných kandidátov. To, že to robí trápne a úboho, asi ako 11 ročný chlapec ma mrzí.

Fico teda zvolal tlačovku na ktorej najprv sprdol novinárov za to, že neinformovali o jeho ceste za talianským kolegom Silviom Berlusconim. Čo je lož, pretože média si túto jeho návštevu všimli, ale možno nie do takej miery, ako by očakával Fico. Potom sa začal navážať do Shootyho a všetkým zúčastneným ukázal, ako niekto upravil jeho a Gašparovičov bilboard. Doslova na ňom bolo: "KOKOTI SPOLOČNE PRE SLOVENSKO". Okrem toho, Fico obvinil Shootyho z toho, že otvorene prejavuje svoje sympatie k Ivete Radičovej. Shooty niekoľko minút na to, vydal oficiálne stanovisko, kde píše: "Nie som oficiálny podporovateľ kandidatúry Ivety Radičovej. Ani nemôžem byť, môj pracovný kontrakt mi to nedovoľuje. Som ale oficiálny nepodporovateľ kandidatúry Ivana Gašparoviča, cítim to ako svoju občiansku povinnosť." Na margo toho si dovolím povedať len toľko, že neviem, odkiaľ pán priemer zobral tie fotky, pretože Shooty nemá na svojej stránke uverejnený žiaden obrázok, s podobným textom. Na jeho stránke je len odfotený bilboard a pole, ktoré sa môže meniť je rozkockované. Obrázok sa dá poslať mailom a teda je tu možná nasledovná konštrukcia: Fico chce byť opäť v telke a keď mu to nevyšlo v Taliansku s Berlusconim, musel vymyslieť niečo iné. Zároveň cíti, že Gašparovičovo víťaztvo je ohrozené, a tak spojí príjemné s užitočným a spraví si na Shootyho stránke vulgárny bilboard. Zdiskredituje tak Radičovú a Shootyho, ktorý pracuje pre SME, ktoré Fico tak nemá rád, a k tomu všetkému aj bude v telke.

Potom, keď sa mu ústa ešte stále nezatvorili, začal rýpať aj do Ivety Radičovej. Hovoril samé klamstvá, ktoré nemajú nič spoločné s prácou a prínosom Ivety Radičovej a rovnako, tak ako už veľa krát protirečil aj sám sebe. Veľmi kritizoval Radičovej sociálne zákony. Asi však zabudol na to, že za ne pred pár rokmi v parlamentne sám aj hlasoval! Radičovej odkázal, že ona o demokracii nič nevie. No, na to, že je to uznávaná vysokoškolská profesorka sociológie, ktorá má výborné kontakty s Haward University a Oxford Univerzity, je to asi málo pravdepodobné, že Radičová vie o demokracii menej ako Fico.

Do volieb ostáva už len týždeň. A väčšina z toho, o čom som písal je vecou posledných 12 hodín. Viete si predstaviť, koľko vecí sa dá spraviť za týždeň?

Žiadne komentáre: