štvrtok 21. októbra 2010

Paradajková praženica

Dnes budeme spolu trošku variť. Prinášam Vám tento raz veľmi chutný a jednoduchý recept na zaujímavú praženicu. Za niekoľko minút viete vyčariť zaujímavé raňajky, alebo večeru.

Na panvici rozpáte olivový olej. Čím kvalitnejší, tým lepší. Lacné nemajú takú krásnu a prenikavú chuť a voňu, ako tie drahšie, panenské lisované za studena. Pretlačte do neho cesnak a nechajte ho trošku v tom oleji. Stačí takú minútku. Na 3 vajka 1 strúčik cesnaku. Pridajte vajíčka a spravte praženicu podľa chuti. Redšiu, hustejšiu, ako chcete. Na tanier nakrájajte paradajky. Na dorbno, ja to robím tak, že dám paradajku na mesiačiky a tie potom poprekrajujem na tretiny, alebo polovice. Poslte ich, pokvapkajte olivovým olejom - s tým sa paradajky veľmi ľúbia a zároveň olivový olej na paradajkách napomáha uvolňovaniu vitamínov z týchto plodov. Na tieto paradajky dajte praženicu. Tak, aby bolo vidno aj paradajky, vyzerá to zaujímavo. Po obvode taniera pridajte trojuholníkový sendvič, alebo iné pečivo. Veľmi sa hodí aj ciabatta. Na praženicu dajte čerstvo nasekanú bazalku, petržlen, oregano... nejaké zelené listie, ktoré trošku oživý chuť. Ja používam oregano a bazalku, lebo mám veľmi rád tieto koreniny.

A máte rýchle, zdravé jedlo, ktoré má naozaj vynikajúcu chuť:)

2 komentáre:

Ivana povedal(a)...

a kedy to spravis mne?..:)..velmi som si uz len pochutnala na tom ako som to tam citala...aj ja som si minule robila prazenicu s cesnakom..:D

Matus Bily povedal(a)...

dnes vecer? :) Zajtra vecer? v nedelu vecer? pondelok vecer? :) dohodneme, urobime, spapame:) nie je problem:)