utorok 24. júna 2008

Re: UNOSTAR streetshow

Včera večer som sa dostal na zaujímavú akciu. Moja sesternica Lucka tancuje v tanecnej skupine UNOSTAR a včera mali vystúpenie. Táto skupina má okolo 200 členov a venuje sa modernému tancu v štýle disco, jazz, muzikál a hip-hop. O tom, že táto tanečná skupina je naozaj úspešná svedčia medaile a diplomy, ktoré ma Lucka na stene, ale aj fakt, že na tohtoročných Majstrovstvách Európy získali tri tituly Majstrov Európy v modernom tanci.

Ako bývalý tanečník som mal to šťastie, že som vedel z ich prejavov vyčítať viac ako normálni ľudia, ale zároveň som si všimol aj nedostatky, ktoré si možno bežný človek nevšimne.

Dej predstavenia sa odohrával na predmestí Chicaga, presnejšie na jednej z množstva tmavých ulíc. Deň práve striedal noc. Ľudia začínali žiť svoje každodenné životy a hra bola v znamení toho, čo sa práve deje na ulici. Keby som si to však neprečítal v bulletine, tak o tom nemám ani šajn. Jednotlivé časti boli zvláštne poskladané a divákovi sa často mohlo stať, že absolútne nechápal, čo práve tanečníci na pódiu predvádzajú. Celkovo to bolo trošku chaotické. Ale jednotlivé tance boli famózne. Je to ako s mojím obľúbeným vínom Torontes Tardio. Celkový dojem je veľmi zaujímavý, pretože na jazyku máte doslova bombu rôznych chutí. No keď sa zamyslíte nad jednotlivými chuťovými odtieňmi tohto vína, pocítite tam citrusové ovocie, ananás a vanilku. A vtedy to je výnimočné. Problém predstavenia, bol aj v jeho teplote. Tak ako víno, sa má podávať pri správnej teplote, tak aj predstavenie by malo mať svoju teplotu. Tu sa to trošku prepísklo a jednotlivé choeografie boli divákovi dodávané pri príliš vysokých teplotách, čo trošku ubralo z celkového dojmu rpedstavenia.

Jednotlivé variácie však boli odtancované famózne. Často sa mi stávalo, že som absolútne nesledoval dej, len som sa nechal unášať krásou a dynamikou pohybu, ktorý bol prezentovaný v tých najrozmanitejších podobách. Umne poskladané tanečné prvky, mixované do jedného tanca s naozaj premyslenými kostýmami. Hodné trojnásobných Majstrov Európy. Malé chybičky v jednotlivých variáciách sa dajú odpustiť, veď mnoho ľudí si ich ani nevšimlo.

Čo sa týka technického prevedenia vystúpenia, už dávno som sa nestretol s väčším protikladom. Svetlá boli naozaj očarujúce a výborné. Svetelná šou na javisku mi často brala dych. Hudba mi tiež často zobrala dych. Piesne boli volené veľmi dobre. Mnoho z piesní sú všeobecné známe hity a ten zvyšok poznajú tanečníci a internetový maniaci. Keďže patrím do každej z týchto skupín poznal som viac ako 90% piesní. Problém bol v tom, že mix jednotlivých piesní bol často spravený natoľko neodborne, že som mal pocit, že technici majú problémy s prehrávačom hudby. Potom mi došlo, že to tak má byť. Musel som sa chytiť za hlavu, lebo mi to pripomínalo moje časy, keď som sa v 13 rokoch hral na DJ. O hudbe som vtedy vedel veľké hovno, ale mixoval som jedna radosť. Aspoň mi to prinieslo chvíľku nostalgie.

Celkový dojem z predstavenia je však očarujúci. Neuveriteľné množstvo energie, svetelných efektov, dobrej hudby a to všetko na jednom mieste v jednom čase. Vystúpenie malo sad a dynamiku. Dalo sa z neho veľa čerpať. Je mi jasné, prečo sú takí uspešní. Teším sa na ďalšie vystúpenie a dúfam, že tie mixy pesničiek sa trošku zlepšia. Potom to bude na 100%. Včera to bolo na 95%. Ale zimomriavky som mal aj tak. A to bolo v sále cez 35 stupňov!

Žiadne komentáre: