nedeľa 22. júna 2008

Dreveník 22072008


Mám za sebou neuveriteľne krásny, ale náročný deň. Všetko sa to začalo o 06:30 na železničnej stanici, kde sa zišla skupinka ľudí v zložení: Ja, Ďuri (Kyblik), Matúš (Bog) a Matúš (Orky, Šuni). V tom čase bolo 21 stupňov.

O deviatej sme už boli v Spišskom Podhradí a čakala nás hodinová túra na Dreveník. Zvládli sme to za 40 minút. Potom sme sa najedli, rozložili sme si veci a začali sme liezť. Keď sme liezli časť Amerika, prišiel tam liezť aj nejaký pán, ktorý v roku 1976 ako prvý zaistil tieto cesty. Bola to pre nás veľká česť spoznať ho. Vysvetľoval nám ako to vtedy chodilo. Problém bol len v tom, že každé jeho druhé slovo, bolo neuveriteľne oplzlé. Keď sme sedeli hore na platni a oddychovali po ťažkom výkone, vyliezol aj on. Mal krátke kraťasy, z ktorých mu trčali boxerky a z boxeriek mu vytŕčala jeho mužnosť. Okomentoval to slovami, ktoré sa v tomto skromnom, pseudo literárnom zväzku ani neodvážim napísať. Potom sme sa s ním už nebavili, bolo nám to trápne.

Počas najväčšej horúčavy sme šľapali 30 minút kým sme nenašli jaskyňu, kde sme sa chceli najesť a trošku ju preskúmať. Tak sme sa v tej kose najedli, Ďuri spravil fakľu, Orky bol na potrebu a išli sme dnu. Bolo to neuveriteľné. Hodinu sme pobehovali po verejnosti neprístupnej jaskyni, plazili sme sa po hline, v snahe nájsť niečo zaujímavé.

O štvrtej sme už boli opäť na Drevách. Dali sme si krátku pauzu a ja som si potom vytiahol Jubilejnú, alebo Šípový ker. Neviem ktorá z tých dvoch to bola, lebo cesty som nejako mixoval. Ale základ je ten, že som sám vytiahol 25 metrovú cestu za 6. Týmto ďakujem Bogymu za super istenie.

Po tomo kúsku sme sa vybrali liezť na krátky, ale o to technickejší Táborový plameň za 6+. Veľká makačka to bola, spotili sme sa teda kvalitne, ale zvládlo sa to.

Po tejto veľkej námahe nasledovalo už len zbalenie sa a opäť pol hodinové šľapanie dole do Spišského Podhradia. Bol to úžasný deň s množstvom peckových zážitkov, ktoré prajem zažiť každému.

Fotky z tejto akcie budú do zajtra (pondelok 23072008) na mojom web albume: www.bilko.salem.sk . Tak sa na to pozrite ak chcete vidiet fotodokumentáciu a Orkyho a mňa hore bez:P

Žiadne komentáre: