pondelok 11. januára 2010

Strajk, volby a prachy

Opat som sa usadil za bratovym PC, tak opat to bude dnes bez diakritiky. Opat som sa usadil za PC, lebo uz aj mna poblaznilo celoslovenske strajkovanie dopravcov. Dnes to vyzeralo tak, ze sa to cele skonci. Fico prial 3 zo 4 poziadaviek dopravcov a oni sa stiahli a neblokuju uz nic. Vecer som bol na prechadzke s svojim psom a bol som priamo pri tom, ako kamionisti blokovali jednu z hlavnych dopravnych tepien Kosic, Juznu triedu. Bolo to naozaj vtipne a zaujimave, vsimol som si dokonca 2 priestupky policajtov, ktore som bohuzial nemohol zdokumentovat, kedze som nemal mobil ani fotak. Prvy bol ten, ze policajne auto stalo za krizovatke a blokovalo tak odbocenie do Barce. To je protizakonne a kedze v tom case sa v tomto smere nenachadzal ani jeden kamion, auto tam stalo absolutne neopostatnene a bezdovodne. Dalsim priestupkom bolo policajne auto zaparkovane na krajnici bez akehokolvek oznacenia. Nemalo zapnute blinkre a ani majak, co je v tme absolutne nepripustne. Len tolko k policajtom.

K dopravcom tolko, ze im blahozelam, drzal som im palce. Vynimocne chcem zablahozelat tomu typkovy, co vysypal pred urad vlady kopu hnoja s odovodnenim, ze nerozumie ako sa to stalo, ze tej hydraulickej technike sa neda verit ani v tretom tisicroci...:) tento pan si zasluhuje moj obdiv. Zaroven chcem ale dopravcom aj oznamit to, ze to Ficova vlada spravila tuto slamastiku brutalneho charakteru, tak pevne verim, ze sa to cele zobrazi aj v predvolebnych prieskumoch.

A ked sme uz pri politike a Ficovi a predvolebnych prieskumoch. Som naozaj zvedavy, ako sa z toho vymota a ake budu cisla jeho preferencii. Fico mal uz silne reci o tom, ze za jeho ery sa spotrebna dan na motorove paliva nezvysovala a zaroven sa nechal pocut, ze tieto caviky ktore teraz musi vystrajat koli dopravcom jeho vladu a teda obcanov vyjdu priblizne na 100 milionov eur. Ale on nebude setrit na ludoch a socialnych programoch, ale radsej na ministerstvach. Chce ich pocet obmedzit na 14, zo sucastnych 16. Teraz si to trosku rozoberme. Vyzera to tak, ze sa zluci ministerstvo hospodarstva s rezortom zivotneho prostredia. Co je velmi zaujimave, kedze tieto dve ministerstva stoja casto proti sebe. Dalsou zaujimavou vecou je ta, ze prestahovanie a zlucenie ministerstva v prvom kroku prinesie nie uspory, ale vydavky a ked po case nahodou zacne prinasat uspory, tak budu len minimalne. Ale volici vidia to, ze Fico koli nim rusi ministerstva, aby usetril, a to mu moze pomoct v preferenciach.

Fico sa taktiez velmi navazal do spotrebnej dane za motorove paliva. Hlavne na to, ze on ju nezvysoval, to Dzurinda. Ano, je to tak. Ale ako napisal velmi mudro vo svokom komentary pan Marian Lesko ide o to, ze ked s aza Dzurindu zvysila spotrebna dan, statu to prinieslo 4,45mld korun. Po tom, ako sa kurz koruny spevnoval Ficova vlada zarobila na spotrebnej dani nie 4,45mld korun, ale hned 12,43mld korun v roku 2008. To je nieco cez 412,6 milona eur. Uz len na spotrebnej dani, ktoru stanovil Miklos a ktora sa este nepriamo zvysovala pocas Ficovej vlady (o som on samozrejme zaryto mlci) by mohol v pohode vyplatit tu dieru v rozpocte, ktora vznikne tym, ze sa dohodol s dopravcami. Dalsou vecou je ta, ze mytny system ratal s tym, ze v roku 2010 zarobi stat na myte 100 milionov eut. Ktore tak velmi chybaju Ficovi. Takze len na spotrebnej dani za benzin a na prijimoch za myto som naratal nieco cez pol miliardy eur k dobru pre stat. A Fico teraz vytahuje 100 milionovy ustupok a robi si z neho predvolebnu kampan ako svina.

Som naozaj zvedavy, ze ako sa to cele skonci a hlavne, ako z toho vykorculuje Fico. Pred 3 hodinami som bol hlboko presvedceny o tom, ze mu preferencie musia klesnut. Teraz rozmyslam nad tym, ze aky si Slovaci a ako dokaze Fico pracovat s informaciami, polopravdami, klamstvami, pravdami a hlavne so svojimi volicmi. Preto sa bojim toho, ze jeho preferencie ostanu nezmenene, alebo nebodaj stupnu, pretoze sa opat zachoval "socialne".

Žiadne komentáre: