piatok 24. apríla 2009

Scorpions v Košiciach

Pódium v Košickej Steel Arene je už rozložené po včerajšej rockovej akcii. Do rytmu a do tanca nam, košicanom včera večer vyhravali David Kollař, Andre Matos a samozrejme Scorpions.

Správnu náladu na koncerte zaručoval dvojhodinový pobyt v Nebre. Anka, Peťkan, Luki, jeho otec Miro a potom prekvapko dňa, ľudia z AIESECu BB, momentálne pracovníci neziskovky UNI2010 Tuleň, Filip, Mery a Lucka. Pivo, kofola a očká s príchuťami kokos, melón a ruža boli výborný základ pre taký kvalitný koncert, na ktorý sme sa všetci tešili.

Všetko to, čuduj sa svete začalo načas, o 19:30. Prvé milé prekvapenie. David Kollař hral asi hodinku a to taký klasický rock. Nebolo to nič svetové, ale ani zlé. Taký stredoeurópsky štandard. Preto som sa celý jeho koncert rozprával s priateľmi. Po ňom prišiel Andre Matos so svojou kapelou. To už bol teda iný nářez. Chalani z Brazílie spravili v Steel Aréne poriadny vietor svojími metalovými vecami. Zaujali ma natoľko, že si idem poriešiť ich album.

Nakoniec, niečo pred tesne pred 22:00 prišli na pódium Scorpions. Začalo sa to vo veľkom štýle, keď spustili pesničku, ktorou sa končí posledná pieseň albumu Humanity, tiež nazvaná Humanity. Potom nasledovalo krátke, ale perfektné a rýchle bubenícke sólo, pripojili sa úžasne elektrické gitary a koncert sa odštartoval zasvietením veľkoplošnej obrazovky za celým pódiom, kde svietilo logo SCORPIONS. Naozaj efektné. Gitary a bubny spolu už ale hrali intro prvej piesne. Opať nový album presnejšie prvá pieseň Hour 1. Po tomto bravúrne zvládnutom nástupe začal z ľudúi vyprchávať alkohol a kvalita koncertu sa citeľne znížila, možno aj preto, že hrali relatívne málo známe veci zo starších albumov. Dlho to nebolo nič zaujímavé, miestami som sa dokonca pristihol, že sa nudím. Asi v polke koncertu mal bubeník sólo s malým divadelným predstavením a pobavením publika. To bola naozaj veľká pecka a nezabudnuteľný zážitok. No potom sa opäť hrali zvláštne vybrané piesne. Veľmi pekné ale bolo to, že na White Dove im prišli pomôcť páni z Omegy. Po tejto piesni sa opať odohrali nejaké veci, poklona, potlesk a samozrejme prídavok. Ten sa niesol v znamení Still lovin you, Wind of change a Huricane 2000.

Celkovo hodnotím koncert ako podpriemerný. Dramaturgia bola naozaj dobrá, aj tie dlhé predkapely a čakanie, kým pripravia pódium pre ďalšiu kapelu by som zvládol. Ale playlist Scorpionsu ma doslova nahneval. Mnoho ľudí odišlo uprostred ich koncertu, lebo čakali niečo iné. Ani sa im nečudujem, nebolo to zvládnuté, veď z nového albumu bol len 30 sekundový úvod a jedna pieseň. Trošku hanba. Zvuk bol taký, ako v Steel Arene. Často to bolo až príliš nahlas, bolo to s veľkou ozvenou a hlavne bolo to plechové. Ale to už je jedno, kolonku Scorpions mám zaškrtnutú. A keď ich raz moje deti budú počúvať, ja vytiahnem zo šuflíka lístok, ukážem im ho a poviem, že ja som obl na ioch koncerte, keď som bol ešte mladý chalan. A teraz už ani jeden z nich nežije :)

8 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Akože zlý playlist? Veď hrali naväčšie pecky zo starých albumov (dokonca pridali aj hit z 88-eho Rhythm Of Love). A z Humanity : Hour I predsa dali okrem Hour I aj v strede 321, nechápem čo riešiš... A to sa ti zdá zlý výber skladieb, keď hrali Big City Nights, Tease Me Please Me, Rock You Like a Hurricane, Loving You Sunday Morning, Make It Real, The Zoo, Blackout, dokonca dali aj Dynamite, z balád Holiday, Still Loving You, Wind Of Change a na konci When The Smoke is Going Down? Veď to sú ich najväčšie pecky + 2 skladby z posledného albumu. Keby tieto nedali, len vtedy by ľudia začali odchádzať. ???

Matus Bily povedal(a)...

Ahoj Anonymný.

To, že hrali hit z 88 je pekne. Ano, uznavam, na 321 som zabudol, asi som bol vtedy na WC...:) Tie balady viem že hrali, bol som tam predsa, ale za tým, že hrali zlý playlist si stojím. A súhlasi so mnou viacero ľudí, kotrí tam boli. Mali hrať viac vecí z Humanity, to je myslím že jasné každému. Veď to bolo turné robené kôli tomuto albumu. Jasné, že je super, že odohrali aj nejaké tie staré hity, ale ich výber mohol byť o niečo kvalitnejší. Ale každopádne vďaka za komentár, apoň niekto mi tu niečo napíše :)

Anonymný povedal(a)...

Mimochodom turne k Humanity uz bolo asi pred rokom alebo dvoma presnejsie si nespominam,toto nebolo k Humanity

Matus Bily povedal(a)...

Bolo to pred rokom myslim, vtedy mali na Slovensku jediny koncert v BA na stadione Artmedie. A ano, bolo to vramci europskeho turne Humanity. Lenze na billboardoch bolo opat napisane, ze na turne idu s albumom Humanity, preto som ocakaval viac veci prave z toho albumu, ktory povazujem za jeden z najlepsich od nich....

Anonymný povedal(a)...

ale bolo avizované že to bude výber toho najlepšieho a to myslím splnili perfektne...a áno s tým ozvučením máš pravdu asi to tak je vždy v Steal arene ale Scorpions mali jednoznačne lepšie ozvučenie ako ostatok...a čo sa týka zívania to sme si väčšina odbili pri Andre Matos band a to som spozoroval u 80 percent publika,väčšina ludí sa zhodla na tom že v podstate hrali jednu pesničku asi 7 krát s menšími obmenami...nič svetoborné, síce bol zaujímavo oblečený ale to bolo asi tak všetko...ale to je každého osobný názor ja a ludia z okolia sme sa zhodli na tom že Scorpions sami o sebe boli úžasní

Anonymný povedal(a)...

Skladby boli hlavne z 90tych rokov a samozrejme slaďáky. Ja som ale čakal aj niečo zo staršej tvorby a z poslednej platne.
Ale neviem s zbaviť dojmu, že okrem jednej skladby ( falošne odohratej a zaspievanej ) to celé bolo na playback.

Anonymný povedal(a)...

Skladby boli hlavne z 90tych rokov a samozrejme slaďáky. Ja som ale čakal aj niečo zo staršej tvorby a z poslednej platne.
Ale neviem s zbaviť dojmu, že okrem jednej skladby ( falošne odohratej a zaspievanej ) to celé bolo na playback.

Anonymný povedal(a)...

velmi zaujimave, vdaka