utorok 13. januára 2009

Recenzia: Salomon Snowtrip


Počas víkendu som sa nalyžoval na Regetovke až až. A v sobotu som mal tú česť jazdiť na kamarátových lyžiach. Malý nápis Salomon naznačoval, že pôjde o lyžu, s ktorou nemám veľa skúseností. Zadný nápis Snowtrip hovoril o tom, že si na tieto lyže musím dávať pozor. V skratke a jasne. Salomon Snowtrip je freestylová kultovka. Keď som si ich zapínal do dodávaného viazania S609 pocítil som zvláštne chvenie v nohách. Ako keby som cítil, že najbližšie tri hodiny budú naozaj vínimočné.

Dĺžka 160cm zaručovala pohodlnú a bezpečnú jazdu, aj keď 5cm dole by pomohlo váhe. S manipolovateľnosťou lyží som bol maximálne spokojný. Bodaj by aj nie. Rádius bol na lyžiach 13 metrový. Môj skromný reálny odhad je 9 metrov. Na svojich Atomicoch SX7 mám totiž pri dĺžke 155cm 15 metrový rádius. A viem porovnať rozdiel dvoch metrov. Možno to však bolo tým, že lyže boli podbrúsené.

Finta celých lyží však spočíva v priam alchymicky presnom namiešaní tých najkvalitnejších komponentov a ingrediencií. Drevené jadro sa dnes už veľmi nevidí, no zaručuje úžasnú pružnosť lyže. Tvrdé hrany, plasty a neuveriteľná sklznica zaručujú, že lyža je pevná a tvrdá ako skala. Viazanie je vysunuté takmer do prostriedku. Podľa mňa to je najväčšia prednosť týchto lyží. Zaručuje to jedinečnú a dokonalú ovládateľnosť či idete dopredu, alebo cúvate, či ste v prašane po kolená alebo na ľade. Vydvihnutá zadná špička je lahôdka pre každého lyžiarského fanatika. Otáčky o 360 stupňov, cúvanie, prekladanie lyží... To všetko je veľmi jednoduché vďaka postaveniu viazania a zadnej špičke.

Ja som ich prevetral na tvrdej ziazdovke an ktorej boli nejaké 3cm prašanu. Lyže držali v krátkych oblúkoch naozaj úžasne. Keď som však išiel hodiť rýchle sekané oblúky, občas sa mi stalo, že sa mi lyže mierne pretočili. Ale predpokladám, že to bolo kôli tomu, že som išiel rýchlo a tlačil som na nich. Nevýhodou je, že veľké oblúky sa na nich prakticky nedajú robiť. Keď na nich človek zatlačí, lyže idú do oblúka samé. A spraviť väčší oblúk je problematické. V ideálnych 13 metrových oblúkoch však držia ako prilepené. Nech som sa snažil ako koľvek nepodarilo sa mi ich pretlačiť či prehraniť. V hlbokom snehu sa správali veľmi agresívne. Jazdil som v približne 40cm prašane na neupravenom svahu. Sneh som mal po kolená, lyže som nemal šancu vidieť, ale oblúčiky som sekal, ako keby som bol na čerstvo zratrakovanej zjazdovke.

Na záver chcem napísať. Že od soboty sú tieto lyže môj sen. Je to to najlepšie na čom som kedy stál a to už mám za sebou zopár lyží. Sú skrátka úžasné ba priam dokonalé. Keď nazbieram peniažky, okamžite si ich kupujem, lebo ich musím mať:) Ale najprv sa šetrí na koncert U2 a až potom na lyže:)

Žiadne komentáre: