utorok 24. februára 2009

Orient express


Ak si myslíte, že tento článok bude o tom vlaku, ste na veľkom omyle:)

Náhodou som pri surfovaní objavil jednu kapelu. Volajú sa Orient express a hrajú taký rozhádzaný maximálne undergroundový folk. Hudbne to sú veľmi vyzretí hudobníci. Majú úžasný rytmus, ktorý vedia aj udržať, krásnu harmoniku, dobré hlasy, ktoré aj vedia ovládať. A super texty. Blavák ich síce podľa mňa nemá šancu pochopiť, ale pre východniara to môže byť hudobný vrchol doznievajúcej zimy.

Kapela sa skladá z dvoch hudobníkov. Andrej Zeher, ten hrá na akordeón a spieva. Druhým, nemenej dôležitým členom, je upír Jožko, zvaný aj Cathreen. Ten taktiež spieva, ale jeho hlavnou úlohou je rytmus. A to je veľká prednosť celej kapely.

Keď sa spomenú slová ako kapela, hudba, rytmus... každému okamžite napadnú bicie. Ale nie v tomto prípade. Jožko totiž síce paličky aj má, ale bubny, činely a celé bicie mu nahrádza to, čo má práve pri sebe. Keď je to stôl, stolička a dve hrnce rôznej veľkosti, koncert sa môže začať. Čudovali by ste sa, ale zneje to zaujímavo a mne sa to páči:)

Kamarátka mi povedala, že jej sa to nie veľmi páči a ja som jej napísal, že mne sa páčia preto, lebo nehrajú to, čo každý. Že sa neštylizujú do niečoho, čím nie sú. A oni nie sú No Name, Desmod, Zóna A, ani nič iné. Oni sú Orient Express a to, čo hrajú a ako to hrajú ich oddeľuje od každého na svete. Môžu byť na seba hrdí. Právom.

Tu si môžete vypočuť ich tvorbu a stiahnuť si aj nejaké štyri piesne. Ja som už písal producentovi Valmovi mail, tak možno sa aj dočkám odpovede a možno aj ich jediného zatiaľ nahratého albumu, Falciký klam.

Žiadne komentáre: