nedeľa 14. apríla 2013

Odkaz Geokešerom

Vždy mi bolo jasné, že nie som žiaden počítačový odborník. Celkom mi to vyhovovalo, pretože ma nikdy nikto nevolal preinštalovať windows. Vždy som bol na tom ale tak, že pomoc druhých som potreboval, až keď bolo veľmi zle. Stále som si nejako vedel poradiť. Nájsť user friendly program, poprípade sa na všetko vykašľať. 

Včera som sa rozhodol, že keďže konečne prišla jar je čas spojazniť GPSko, aby som sa mohol opäť venovať geocachingu. Slovenská stránka geocachingu nefunguje. Neviem prečo. Medzinárodná ide, ale kešky, ktoré si do GPSka importujem nie sú tak kvalitne spracované a nemajú toľko informácií ako tie, zo slovenskej stránky. 

A najväčší problém je ten, že v GPSku nemám mapy. Neviem kde zmizli, nemám ich. A skúste nájsť niekde uprostred lesa malú krabičku bez mapy... celkom sa potrápite. Problém som sa rozhodol riešiť novými mapami. Dostal som sa k overenému linku, kde si môžem zadarmo stiahnúť mapy do svojho zariadenia. Stiahol som, nainštaloval, nešli. Spravil som to s druhou mapu, nešla. Myslel som, že mám chybu v pamäťovej karte, tak som ju vymenil. Opäť ten istý problém. Tak som mapy inštaloval rovno do pamäte GPSka. Opäť neúspešne. Potom som sa nejako preklikal k tomu, že ako si tie mapy môžem v GPSku spojazdniť. Úprimne, nerozumiem tomu. Vôbec. Viem, že mám GPS pripojiť k PC a nainštalovať niekoľko programov, aby to išlo... 

Podobný problém mám aj s keškami. Keď si chcem nahodiť viacero kešiek do GPSka, tak to nejde. Potrebujem ich tam dávať po jednej, čo ale zaberá veľa času. Na to, aby som si tam mohol dať všetky kešky, potrebujem program. Ten som aj mal. Hodinu. Nerozumel som mu, pretože nie som žiaden informatik vyštudovaný na MIT, alebo hacker. Som bežný užívateľ GPSka, ktorý chce robiť geocaching, ale stále mu niekto hádže pod nohy polená. Nerozumiem tomu prečo. 

To prečo musíme robiť všetko opačne? Komplikovane? Nech mi nikto nehovorí, že je problém vytvoriť funkčný program, ktorý spraví to, že akonáhle si pripojím GPSko k PC a k stránke geocaching, tak mi vybehne okienko, kde sa ma opýta či chcem aktualizovať všetky kešky na Slovensku, alebo len vybratú oblasť (rozdeliť to napríklad do okresov alebo krajov) ja si niečo vyberiem, stlačím čudel a kešky sa mi aktualizujú, nové sa mi zobrazia, staré deaktivujú a bude po probléme. Načo vymýšľať programy, ktoré mi vyrátajú koľko ml potu som vypotil pri hľadaní kešky? Prečo to nejde jednoducho? Prečo to musíme robiť zložito? 

Ja nerobím geocaching pre stovky štatistík, ale pre stovky zážitkov. Heslo geocachingu je, že zem je naše ihrisko. Tento rok s tým rozhodne nesúhlasím. Žiadnu kešku som neulovil,  ale strávil som zopár hodín za PC dávaním odkopy GPSka a kešiek. Namiesto toho, aby som bol vonku. Je naším ihriskom Zem alebo PC? 

Žiadne komentáre: